loading...
اخبار و تحلیل بازار بورس و سهام و سهامیاب
کارشناس بازدید : 77 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)
خوب بینندگان عزیز این هفته نیز با مناظره ای جدید در خدمتتان هستیم که موضوع اون بازار سرمایه و بورس و سهام است و از مهمانان گرامی دعوت شده که پیرامون این بازار نظرات و تحلیل های خود را بیان کنند آقای نوسانگیر، آقای زیاندیده، آقای خوش اقبال و بالاخره سرکار خانم توهم.

حالا که با میهمانان این هفته آشنا شدید و به رسم ادب از خانم توهم درخواست می کنیم که نظر خودشون را در رابطه با بازار سرمایه بفرمایند؟

توهم: من از اول هم به بورس اطمینان نداشتم چه اون موقعی که بالا می رفت چه الان که پایین میاد ، من میگم تو این بازار همه چی دستوری انجام میشه ، چطور زمانی که پشت سرهم تحریم و جنگ سوریه و بحران عربستان و .... بود،  نه پول نفت دستمون رسید و نه می تونستیم کالا بفروشیم و با پول آن کالا وارد کنیم هر روز بورس مثبت می خورد ،  مسئولان بازار هم اتو کشیده میامدن تو همین رسانه ملی از فتح قله می گفتند اما الان که همه چی گل و بلبل شده و سایه تحریم برداشته شده و جناب رییس جمهور تو اجلاس داووس کلی طرفدار پیدا کرده هر روز شاخص منفی می خوره ، من فکر کنم اگر تو وسط پایتخت یک عملیات انتحاری انجام شده بود اینقدر بورس افت نمی کرد که ظرف چند روز گذشته، خلاصه صحبت که خیلی هست اما من نمی دونم چقدر وقت دارم.

مجری: خوب تا همین جا کافیه آقای نوسانگیر بفرمایید.

نوسانگیر: آقا اصلاًاین طور نیست که این خانم محترم میگه ، بورس خیلی هم خوبه منتهی اگر اطلاعات خوب به دستت برسه هم چی حله!

من که همیشه سود می کنم و بازار بورس از نوع وطنی را خیلی دوست دارم چون یک موبایل جادویی دارم که اطلاعات با پیامک روی آن ارسال میشه و من هم با استفاده از اون خوب خرید و فروش می کنم و تا الان کلی سود کردم در ضمن اگه یک کم این خانم هم خرج کنه دیگه اینقدر غر نمی زنه که چی خرابه! اصلاً تفکرش به فامیلش هم میاد

توهم: آقا خیلی بی ادبی ساکت شو ، شما که رانت خوار هستید دیگه دم از سود کردن نزنید این پول ها خوردن نداره و خرج دوا و دکتر میشه.

مجری: ببخشید اینجا با هم مجادله نکنید محیط کاملاً کارشناسی است لطفاً احترام بگذارید به مخاطبین، بینندگان بنده عذر می خواهم جناب نوسانگیر شما گفتین که باید پول خرج کرد یعنی چی مگه بقیه چیکار می کنند

نوسانگیر: خوب باید یک گروه کارشناسی که از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال سر در بیارند را داشته باشید که بتوانند سهم خوب به شما معرفی کنند و شما هم یک معامله گر خوب پای سیستم داشته باشید که سریع بره تو صف خرید یا فروش و دستور شما را انجام بده.

مجری: خوب خیلی از گروه ها تو بورس این کار را می کنند ولی  اونها ادعای شما را ندارن که همیشه سود می کنند مثل صندوق های سرمایه گذاری و ...

نوسانگیر: خوب آخه این ظاهر قضیه است من یک جاهای دیگر هم پول خرج می کنم مثلاً با بعضی ها می روم استخر یا بعضی ها را شام دعوت می کنم و خوب بعضی اوقات سفر خارجی هم میرم اونها هم به من کمک می کنند.

مجری: یعنی ورزشکارها و رستوران دارها و صاحبات آژانس مسافرتی هم تو بورس تأثیرگذارند.

نوسانگیر: نه بابا خیلی خنگی تو اصلاً چجوری مجری برنامه اقتصادی شدی یک پیام بازرگانی پخش کن تا اصل قصه را واست تعریف کنم

مجری: خوب بینندگان عزیز بریم اتاق فرمان و پس از لختی استراحت بر می گردیم.

پیام بازرگانی

 

بورس، بورس، بورس، فقط بورس

 

حالا بورس بورس بورس


مجری: خوب جناب زیانده مثل اینکه این روزها وضع معاملات بورس خیلی جالب نیست و شاخص مداوم کاهش پیدا کرده نظر شما چیست؟

زیاندیده: آقا ما که از همه می کشیم یکبار از این خانم توهم که هر روز تو روزنامه ها مصاحبه میکنه بورس حباب داره، بورس صاحب نداره و الی آخر ، بعد هم از این آقای نوسانگیر که رسانه ها را با تهدید و تطمیع مجبور میکنه راجع به یک سهم یا خوب بنویسند یا بد و خودش هم جو میده و سهم را می اندازد به خلق الله

تا میام از دست این دو تا راحت شم گیر هسته معاملات می افتیم نمی دونم این چه هسته ای که هر روز صبح تو گلومون گیر می کنه یک روز وسط معاملات، یکروز قبل معاملات ، یکروز بعد معاملات خلاصه هسته گلوگیری شده و دم به ساعت تو گلوم گیر می کنه .

همین چند روزه سه چهار بار تو گلوم گیر کرده که شانس آوردم خانوم بنده منزل بوده و با یک پس گردنی باعث شده هسته از تو گلوم بپره بیرون البته آخرش نفهیدم واسه این زد پس گردنم که هسته بپره بیرون و نمیرم یا اینکه از بس زیان کردم خسته شده و خواسته حرصش را خالی کنه .

بعد هم از این سه تا که بگذریم می رسیم به ناظر بازار با اون چشم های مثبت گرا که خلاصه هرچه سهم تم بازار میره بالا را گیر می ده و چشمش اون را می گیره ولی اگه صد روز یک سهم منفی بخوره اصلاً حال نمی کنه بره سراغش بعد هم کلاً آدم باحالیه دیگه فهیمیده واسه کارهایی که میکنه نباید دلیل داشته باشه کافی که خودش با اون کار حال کنه اون وقت انجام می ده قراره مجسمه اون بنده خدار را تو تالار حافظ به عنوان نماد \"لجاجت ایرانی، سماجت تالاری\" بسازند تا در س عبرتی بشود برای سهامداران

مجری: ( در حال گریه ) فکر می کنم وقت شما تمام شد امیدوارم این روزها نفس شما تمام نشود خوب جناب خوش اقبال شما بفرمایید چه تحلیل دارید.

خوش اقبال: جناب مجری من افتخار این را داشتم که در تمام ادوار بورس به مردم خدمت کنم و به عنوان یک مسئول اصلاً صحبت های آقایون را قبول ندارم چراکه اصلاً کارشناسی نیست و بیشتر شبییه صحبت های مردم در کوچه و بازار است و تا زماینکه اینگونه بحث کنیم به نتیجه نمی رسیم من یادمه در دوران دبیرستان و قبل از انقلاب یکی از شهروندان راه حلی را برای حل ترافیک پایتخت داده بود که گفته بود اگه کل خیابان های تهران را به سمت شهر ری یک طرفه کنیم مشکل ترافیک تهران حل می شود و ظریفی پرسیده بود خوب ترافیک به شهر ری می رسد و ایشان گفته بود خوب اون مشکل ترافیک شهر ری است ونه تهران و جایزه حل ترافیک تهران را دریافت کرد.

در همین چند روز قبل هم دیدم یک کارشناس در همین رسانه عنوان کرد که علت اصلی طلاق را کشف کرده و وقتی پرسیدند که علت آن چیست؟ گفت ازدواج .

یعنی اگر ازدواجی صورت نگیرد خوب قاعدتاً طلاقی هم رخ نمی دهد و بنده دیدم ایشان چقدر ظرافت داشتند و همین الگو را در بورس پیاده سازی کردم.

چون بنده فارغ التحصیل دانشگاهی هستم و سریعاً الگوها را پیاده سازی میکنم ما در بورس به این نتیجه رسیدیم که اگه سهمی رشد نکند خوب قطعاً افت هم نمی کند و این یعنی حل هوشمندانه مسئله ، برای رسیدن به این هدف از ابزاری چون اطلاعیه شفافیت یا همن شکاکیت ، پاسکاری بین تابلوهای بورس و سرکار گذاشتن مدیران شرکتها توسط ناظر بازار اقدام کردیم که خوب نتیجه هم داده و مورد استقبال واقع شده بطویکه این روزها همه می خواهند سهامشون افت کنه تا شامل این تنبیه ها نشوند .

از طرف دیگر با توجه به تورم که در اقتصاد مشاهده شده ما تونستیم این تورم را در بورس کنترل کنیم و نه تنها قیمت سهام بالا نرود بلکه پایین هم بیاد و خلاصه سهم ارزون بشه و بتونن همه سهم بخرند خلاصه به شوخی بچه ها میگن \"حاجی ارزونی\" دیگه

مجری: آقا پس سوا کن جدا کن نداره خلاصه درهمه

خوش اقبال: بله این سوا کردن و جدا کردن یکجوری توهین به شخصیت افراده ،  الان همه با هم هستن و خلاصه خوش هستن.

زیاندیده: آقای مجری الان یک پیامک به دست من رسیده که هسته معاملات فرابورس شکسته و امروز هیچ معامله ای انجام نمی شه ظاهراً بچه ها می خواستند امتحان کنند ببینند هسته زیر فشار دوام می آورد یا نه چند میلیون سهم دستور خرید وارد کردند سیستم هنگ کرده و پکیده ! 

توهم: آقای مجری دیدید گفتم همه چی دستوره چطور هر روز که بازار منفی هست معاملات تو فرابورس انجام میشه ولی امروز که مثبته خبری نیست یعنی کرکره فرابورس را بالا نکشیدند .

مجری: خوب به پایان بخش اول مناظره می رسیم تا هفته آینده و یک افت دیگه برای شاخص خدانگهدار .


\"این مطلب طنز است لطفا به کسی برنخورد \"

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
خبری تحلیلی بازار بورس و سرمایه سیگنال خرید و فروش سهام
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3913
  • کل نظرات : 2034
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 3861
  • آی پی امروز : 79
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 567
  • باردید دیروز : 264
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,178
  • بازدید ماه : 5,983
  • بازدید سال : 22,429
  • بازدید کلی : 1,300,180